loading...
اصفهان نصف جهان
mohsen بازدید : 18 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
از مولای متقیان امام علی(ع) نقل شده که فرمودند: بیمار شدم و پیامبر خدا به عیادتم آمد و فرمود: «بگو: خداوندا! از تو می‏‌خواهم عافیتی را که می‏‌دهی، پیش اندازی، بر امتحان خویش، بردباری‏‌ام بخشی، و مرا به سوی رحمت خویش ببری»

ادامه مطلب...
mohsen بازدید : 32 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
http://www.qudsonline.ir/Images/News/Smal_Pic/3-8-1391/IMAGE634867229752194945.jpg

قدس آنلاین- رها واعظی: سد تری جرج در چین، بزرگ ترین ایستگاه برق آبی دنیا می باشد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، زمانی که تولید این سد به ظرفیت واقعی خود برسد، 22.5 گیگا وات برق تولید می کند. سد هوور در مرز نوآدا و آریزونای آمریکا نیز، کم توان ترین ایستگاه برق آبی دنیا می باشد که بالاترین ظرفیت تولید برق آن 2080 مگاوات است.

mohsen بازدید : 21 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

به گزارش رویش نیوز به نقل از فارس، روز عرفه، روز شناخت است، عرفه روزی است که خدای سبحان بندگان خود را به عبادت و اطاعت خویش فرا می‌خواند و خوان کرم و احسان و لطف خود را برای آنان می‌گسترد و درهای مغفرت و بخشش و رحمتش را بر روی بندگانش می‌گشاید.

امام سجاد(ع) در روز عرفه خطاب به سائلی که از مردم تقاضای کمک مى‎کرد، فرمود: واى بر تو! آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎کنى؟ حال آن که در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شکم هم از فضل خدا بی‌نصیب نمانند و سعید شوند.

mohsen بازدید : 17 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)
http://www.qudsonline.ir/Images/News/Smal_Pic/3-8-1391/IMAGE634867500446787791.jpg
دکمه Esc کیبورد شما این پیغام را به رایانه می‌فرستد: هی تو، به حرف من گوش کن! به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، این جمله‌ای بود که Jack Dennerlein در همایش دانشگاه هاروارد در توضیح دکمه Esc به زبان آورد. در ادامه این صحبت، Dennerlein که او هم در زمینه چگونگی ارتباط کامپیوتر با انسان فعال است، در توضیح این دکمه چنین گفت: در سال‌های 1970 تا 1980 که انقلاب کامپیوتر رو به پیشرفت بود از این دکمه برای کنترل رفتار ماشین‌ها استفاده شد.
mohsen بازدید : 52 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

دلایل اصلی هنگ کردن رایانه چیست؟

به گزارش عرش نیوز محمد سلیمی ـ کارشناس فناوری اطلاعات ـ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: هر کاربری در خلال کار با کامپیوتر خود مطمئناً حداقل یک بار با هنگ کردن آن مواجه شده است و در چنین شرایطی یا سرعت عملکرد برنامه‌ها به شدت کاهش می‌یابد یا سیستم‌ عامل به طور کامل از ادامه فعالیت باز می‌ایستد و کاربر مجبور به راه‌اندازی مجدد رایانه می‌شود.

mohsen بازدید : 21 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)


روزه روز نهم ذی الحجه (روز عرفه) مستحب است، ولی اگر به واسطه ی ضعف روزه نتواند دعاهای روز عرفه را نخواند، روزه آن روز مکروه (ثوابش کمتر) است.
سرویس مذهبی افکار نیوز- روز عرفه از اعیاد عظیمه است اگر چه به اسم عید نامیده نشده است و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت خوانده و موائد جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر و خشمناک ترین اوقات خواهد بود، و روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السّلام شنید در روز عرفه صدای سائلی را که از مردم سؤال می نمود، به او فرمود: وای بر تو آیا در این روز از غیر خدا سؤال می کنی و حال آنکه امید می رود در این روز برای بچه های در شکم، آنکه فضل خدا شامل آنها شود، و سعید شوند.

روزه روز نهم ذی الحجه (روز عرفه) مستحب است، ولی اگر به واسطه ی ضعف روزه نتواند دعاهای روز عرفه را نخواند، روزه آن روز مکروه (ثوابش کمتر) است.

حضرت امام موسی کاظم علیه السّلام می فرماید: روزه روز عرفه برابر با روزه یکسال است.
حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام می فرماید: روزه روز عرفه سبب پوشش خطاهای دو سال می شود.

منبع:
۱. مفاتیح الجنان، ص۴۵۱.
۲. احکام عمومی، ج۲، ص ۱۳۰.
mohsen بازدید : 20 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)
یکی از عکس‌های خبرگزاری «AP» که در جریان بازی دو تیم پورتو و پاری‌سن‌ژرمن گرفته شد، حالا و بعد از گذشت چندین روز، مبدل به سوژه داغ روز شده است‌؛ البته نه از بابت فوتبالی.
در این عکس که مربوط به شادی جیمز رودریگس، شماره 10 پورتو و زننده تک‌گل بازی است، در میان تماشاگران، یک روح دیده می‌شود.

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 406
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 146
  • بازدید سال : 895
  • بازدید کلی : 14,825