loading...
اصفهان نصف جهان
mohsen بازدید : 22 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)
بسیاری از ما در هنگام بروز مسمومیت‌ها قادر به انجام اقدامات اولیه لازم و کنترل شرایط نیستیم. بدون شک آگاهی از علت ایجاد و چگونگی برخورد با مسمومیت‌ها نقش بسزایی در نجات و حفظ سلامت بیمار ایفا خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا، در هنگام بروز مسمومیت به خاطر داشته باشید:
 
• سوالات دارویی و موارد مسمومیت را پیش از رسیدن به مراکز درمانی از مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره تلفن 1490 و یا اورژانس 115 در میان بگذارید.
 
• لحظات اولیه پس از بروز مسمومیت، برای نجات فرد مسموم حیاتی است. بلافاصله پس از برخورد با موارد مسمومیت با تلفن 1490 و یا اورژانس 115 تماس بگیرید.
mohsen بازدید : 21 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

فوتبال بدون‌شک پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ورزش دنیاست و بالاترین درآمدهای ورزش دنیا هم عموما توسط فوتبالیست‌ها کسب می‌شود و نکته جالب‌تر اینکه بیشتر پولدارهای دنیای فوتبال هم در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زنند.

فوتبال بدون‌شک پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ورزش دنیاست و بالاترین درآمدهای ورزش دنیا هم عموما توسط فوتبالیست‌ها کسب می‌شود و نکته جالب‌تر اینکه بیشتر پولدارهای دنیای فوتبال هم در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زنند.

توره؛ درآمد سالانه: 18 میلیون دلار

برادر کوچک‌تر کولو توره با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌اش در خط میانی سیتی، یکی از بهترین قراردادهای تاریخ لیگ برتر نصیبش شد و قرارداد جانبی‌اش با پوما هم او را به عنوان پردرآمدترین بازیکن آفریقایی دنیا بدل کرده است.

mohsen بازدید : 21 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)
مسابفات عجیب و خطرناک همواره علاقمندان خاص خود را دارد از غواصی زیر ماشین تا صیقل دادن کوه برای ایجاد آثار هنری.اما این بار مسابقه ی پرش از ارتفاع جالب توجه است.به گزارش ندای انقلاب به نقل از روزگار نو ، پرش از لبه ی کوه ۴۶۰۰ فوتی در چین مسابقه ای بسیار هیجان انگیز بود که ۸ فینالیست با سرعت خود را از این ارتفاع به پایین پرت می کردند.مسابقه پرش با این ارتفاع برای اولین بار بود که در جهان برگزار می شد.

این مسابقه قرار بود در تاریخ ۱۲ اکتبر برگزار شود اما شرایط بد آب و هوایی باعث شد زمان برگزاری این مسابقه کمی به تعویق بیافتد چون شرایط نا مساعد آب و هوایی این مسابقه را سخت تر می کرد.
جالب این است که تنها ۲۰ نفر در جهان شرایط شرکت در این مسابقه را داشته اند.و پرش از کوهی که به دروازه آسمان معروف است نیاز به تجهیزلت خاصی دارد لباس های افراد فینالیست حالت بال های خفاش بود و این مدل لباس باعث می شد که افراد شرکت کننده در حین پرش بتوانند تعادل خود را حفظ کنند و برای سفر افقی آماده باشند.

mohsen بازدید : 20 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)
emam bagher

ایرانیان پس از گرایش به اسلام، روح و معنی اسلام را در خاندان اهل بیت علیهم السلام یافتند و با خاطره شیرینی که از حکومت عدل حضرت علی علیه السلام داشتند، تحققّ عدالتِ اجتماعی را در مکتب فرزندان او یافتند.

آنان با مشاهده سجایای اخلاقی، علمی، دینی، سادگی و بی آلایشی اهل بیت علیهم السلام و شیعیان آنان، به مکتب تشیّع گرایش پیدا کردند و برخی جزء اصحاب ائمّه اطهارعلیهم السلام شدند که به مرور زمان بر تعداد آنان افزوده شد.(۱)

امام محمدباقر علیه السلام با تأسیس اوّلین دانشگاه اهل بیت علیهم السلام، شاگردان و اصحاب بسیاری را تربیت کرد و صدها فارغ التّحصیل در موضوعات گوناگون به جامعه عرضه نمود. شیخ طوسی (ره) در رجال خود، اصحاب و شاگردان امام محمد باقرعلیه السلام را ۴۶۲ مرد و دو زن دانسته که در میان آنان برخی از نظر اعتبار و وثاقت مورد اتّفاق اهل سنّت و امامیّه اند و برخی از فقیه ترین فقیهان صدر اسلام محسوب می شوند.

mohsen بازدید : 20 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)
انجمن بين المللي افراد با ضريب هوشي بالا در بررسي هاي خود دختر 4 ساله انگليسي را كوچك ترين نخبه جهان معرفي كرد.
مربيان مهدكودك وقتي متوجه هوش بالاي هيدي هيكنز شدند، تصميم گرفتند تا ميزان ضريب هوشي او را مورد بررسي قرار دهند.

مسئولان انجمن بين المللي پس از انجام بررسي هاي لازم دريافتند كه ضریب هوشی اين كودك 159 است كه از ضريب هوشي استيون هاوكينگ فيزيكد ان انگليسي 1 عدد كم تر است.
دختر چهارساله نخبه جهان شد

گفتني است هيدي در سن دو سالگي تا عدد 40 مي شمرد و مي توانست كتاب هاي مخصوص هفت سالگي را بخواند حتي در سن 1 سالگي مي توانست كلمات معناداري را بيان كند. به نوشته روزنامه نويسان متوسط ميزان ضريب هوشي براي افراد بزرگسال عدد 100 است.
mohsen بازدید : 21 سه شنبه 02 آبان 1391 نظرات (0)

در یک تحقیق گسترده بین المللی بر روی کودکان در خصوص آسم و آلرژی در دوران کودکی، دانشمندان به یافته های جالبی دست یافتند که ازجمله ...

در یک تحقیق گسترده بین المللی بر روی 205.487 کودک در 31 کشور، در خصوص آسم و آلرژی در دوران کودکی، دانشمندان به یافته های جالبی دست یافتند که ازجمله آنها ارتباط مصرف استامینوفن با آسم وآلرژی بوده است .
بر اساس این مطالعه  ، کودکانی که در اولین سال زندگی مصرف بیشتری از استامینوفن داشته اند 46% بیشتر در معرض پیشرفت آسم در سن 6-7 سالگی بوده اند. همچنین سبب افزایش 18% ریسک ابتلاء به اگزما و32% افزایش ریسک رینوکونژکتویت( التهاب ملتحمه چشم و آبریزش بینی) می‌گردد به عبارتی دیگر در کودکانی که به میزان زیادی (دوز بالا) استامینوفن مصرف کرده اند دو برابربیشتر به اگزما و به میزان سه برابر بیشتر به رینوکونژکتویت مبتلاء می‌گردند.لذا به والدینی که به خصوص، سابقه فامیلی ابتلاء به بیماریهای فوق رادارند توصیه میگردد بدون تجویز پزشک از دادن هر گونه دارویی حتی استامینوفن به کودک خودداری نمایید.
mohsen بازدید : 19 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)
یک عکاس بریتانیایی گرفته پس از 5 ساعت پیاده روی برای عکاسی از چشم انداز گسترده از"فجوردس" نروژ پیاده روی و کوهپیمایی کرد تا سرانجام خود را به مکان مناسب عکاسی از منظره برساند.

اما پس از این همه تلاش و رسیدن به این مکان در کمال تعجب مردی تنها را در دوردستها مشاهده کرد که بر لبه صخره ای ایستاده و در حال تماشای منظره زیبای زیر پایش است.

این عکاس می گوید: ارتفاع مکانی که مرد ایستاده بود بیش از 3000 متر بود ولی او بی پروا در حال نظاره منطقه زیر پایش بود.

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 406
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 153
  • بازدید سال : 902
  • بازدید کلی : 14,832