loading...
اصفهان نصف جهان
mohsen بازدید : 92 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (0)

هزینه های سیاسی وابستگی آمریکا به اسرائیل

مطالعه ۸۲ صفحه‌ای مزبور در پایان نتیجه گرفته است که اسرائیل در حال حاضر، بزرگ‌ترین تهدید برای منافع ملی آمریکاست. این تهدید ناشی از ماهیت و اقدامات رژیم اسرائیل است که باعث می‌شود روابط آمریکا با کشورهای عربی و مسلمان و حتی در سطحی بالاتر با جامعه بین‌المللی به حالت عادی درنیاید.

این محور که از مهمترین ابعاد هزینه‌های آمریکا از حمایت بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی است، در بیانات مقام معظم رهبری در این اجلاس نیز مورد اشاره قرار گرفت، افزایش نفرت جهانی علیه آمریکا و رو شدن چهره دروغین و  حق به جانب این کشور در برابر افکار عمومی مهمترین نتیجه و هزینه این حمایت هاست، آمریکا که در تحولات و انقلاب های منطقه ای با در پیش گرفتن سیاست فریب همواره سعی دارد تا مداخله جویی های مستقیم خود در کشورهای دیگر را انکار کند، در مورد جنایت های رژیم صهیونیستی به مشکل بزرگی برخورده است، چرا که در این باره دیگر توان اتخاذ مواضعی دوپهلو را ندارد و با وجود محرز بودن این جنایت ها باز هم از تل‌آویو حمایت می کند، شهرک سازی صهیونیستی، حمله به نوار غزه و ادامه محاصره این منطقه، ادامه تجاوزهای زمینی و هوایی به لبنان و صدها جنایت دیگر که از سوی کاخ سفید نادیده گرفته شده و حتی حمایت آمریکا از آنها را در پی داشته، در افکار عمومی جهانی مقامات این کشور را شریک جنایات اسرائیل قرار داده است.

این همان چیزی است که گزارش سازمان های جاسوسی آمریکا نیز به آن اشاره می‌کند. این گزارش تاکید می کند که افزایش قدرت اعراب و مسلمانان و ایران در منطقه و کاهش نفوذ آمریکا باعث شده تعهد آمریکا به اسرائیل متخاصم و ظالم در تقابل با منافع ملی آمریکا در عادی‌سازی روابط با ۵۷ کشور اسلامی قرار گیرد.

بیداری اسلامی، خواب خرگوشی آمریکا را به کابوس کشاند

از سوی دیگر بیداری اسلامی در کشورهای عرب منطقه و جهان باعث افزایش سطح هوشیاری آمریکا نسبت به سیاست های غلط خود علیه آنها شد، واقعیت این است که آمریکایی‌ها پیشتر هم از وضعیت افکار عمومی منطقه نسبت به خود در سایه حمایت بی دریغ از رژیم صهیونیستی اطلاع داشتند، اما چیزی که آنها را غافلگیر کرد، به عینیت رسیدن اراده مردمی در خارج شدن از زیر یوغ استکباری کشوری است که خود وامدار یک رژیم جعلی کوچک و جنایتکار است. بروز این تنفر عمومی در میان ملت‌های اسلامی بود که کاخ سفید را نسبت به خطرات ادامه سیاست های خود در قبال رژیم صهیونیستی بیدار کرد و آنها را مجبور به تجدید نظر در تعامل با صهیونیست‌ها کرد.

علاوه بر اینها موج بیداری اسلامی رابطه مستقیمی با نمایان شدن شیب فروپاشی رژیم صهیونیستی دارد و همین موضوع آمریکا را بر آن داشته تا بیش از این روی رژیمی که رو به سقوط آورده است، حساب باز نکند، چرا که گزارش های موسسات اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند که اسرائیل نهایتا تا کمتر از ۲۰ سال آینده سقوط خواهد کرد.

بر اساس گزارش محرمانه سیا که حدود دو سال پیش فاش شد، سیا درباره باقی ماندن اسرائیل در ۲۰ سال آینده ابراز تردید کرده است. این گزارش تاکید می کند که بیش از دو میلیون نفر در ۱۵ سال آینده از سرزمین‌های اشغالی به آمریکا مهاجرت خواهند کرد و یک و نیم میلیون نفر دیگر نیز عازم روسیه و اروپا خواهند شد که همین به معنی فروپاشی دولت یهودی اسرائیل است.

“متیو گولد” سفیر انگلیس در تل‌آویو که خود یک صهیونیست افراطی است، در این زمینه به شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: هر کس در دنیا که نگران جایگاه اسرائیل است باید دریابد جایگاه این رژیم روز به روز در حال ضعیف شدن است و لحظه به لحظه از تایید آن نزد جهانیان کاسته می شود. به نظر من این روند سرعت تازه ای به خود گرفته است. منظور من افراد عادی نیستند بلکه نمایندگان پارلمان و شخصیت مهم جهانی هستند که یک به یک از تایید اسرائیل منصرف می شوند.

گزارش ۸۲ صفحه‌ای و جدید سازمان های جاسوسی آمریکا نیز با اشاره به  اینکه اسرائیل با توجه به اشغالگری بی‌رحمانه خود قابل نجات نیست؛ می نویسد که  نباید در ائتلافی شرکت کرد که بیشتر دنیا با آن مخالف است و نتایج آن متوجه شهروندان آمریکایی می‌شود.

بنابراین نقش آفرینی آمریکا در مصادره و ایجاد شکاف و انحراف در اهداف انقلاب های اسلامی منطقه مستلزم این است که این کشور موضع معتدلانه‌تری نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ کند و دیگر نمی‌تواند مثل قبل بی‌چون و چرا در راستای سیاست‌های این رژیم حرکت کند.

کمک های مالی آمریکا به صهیونیست‌ها

کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی را می‌توان بزرگترین کمک های مالی دنیا دانست که از یک کشور به کشوری دیگر صورت می گیرد، کمک‌های سالیانه آمریکا به صهیونیست ها در حال حاضر به اندازه ای است که کارشناسان اعلام کرده اند روزانه به بیش از ۱۰ میلیون دلار می رسد، یعنی سالیانه بیش از سه میلیارد دلار از منابع مالیات های آمریکا به جیب صهیونیست ها سرازیر می شود، بدون اینکه کوچکترین سودی برای آمریکایی ها داشته باشد. این بدان معنی است که مردم آمریکا در سایه بحران اقتصادی کنونی باید هزینه های سرسام آوری را برای ماجراجویی های نظامی رژیم صهیونیستی در جهان متقبل شوند. با این وجود بر اساس برنامه ریزی های آمریکا این کمک ها قرار است تا سال ۲۰۱۷ به بیش از ۶ میلیارد دلار برسد.

آمارهای جدید دفتر تحقیقات کنگره آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور از ابتدای تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون مبلغ ۱۱۵ میلیارد دلار به این رژیم کمک مالی کرده است. بر اساس این گزارش، بیش از ۶۷ میلیارد دلار از این ۱۱۵ میلیارد دلار، کمک تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی بوده است. کمک هایی که اسرائیل از آمریکا تاکنون دریافت داشته ، بیش از مجموع کمک هایی است که ۱۵ کشور اروپایی برای بازسازی ویرانی های جنگ جهانی دوم از آمریکا دریافت کرده بودند.

آمریکا همچنین به ارتش اسرائیل اجازه داده تا از انبار مهمات ذخیره شده اضطراری آمریکا در فلسطین اشغالی استفاده نماید. ارزش تسلیحات آمریکایی که در چارچوب تدارکات اضطراری آمریکا در اسرائیل نگهداری می شود بالغ بر ۲ /۱میلیارد دلار می شود.

این در حالی است که آمریکا در سال های اخیر همواره از کسری بودجه سالیانه خود خسارتهای زیادی را متحمل شده است، در همین راستا بودجه سال ۲۰۱۲ این کشور نیز در نهایت با کسری یک تریلیارد و یکصد میلیارد دلاری روبرو شد.

این چهارمین سال پیاپی است که دولت آمریکا با کسر بودجه بیش از یک تریلیارد دلاری روبروست. به گفته کارشناسان دفتر بودجه کنگره کسر بودجه در نرخ رشد اقتصادی آمریکا تاثیر می گذارد و با توجه به بدهی بیش از سی تریلیارد دلاری دولت آمریکا و ادامه بحران اقتصای در این کشور، ادامه این روند بسیار خطرناک است.

  • منبع: فارس
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 406
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 149
  • بازدید سال : 898
  • بازدید کلی : 14,828