loading...
اصفهان نصف جهان
mohsen بازدید : 25 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)


 
باز هم کاروان راهیان نور حادثه ساز شد
کاروان راهیان نور از جمله اردوهای پرحادثه ای است که هر ساله جان تعدادی از دانش آموزان را می گیرد و با وجود اجباری بودن برای دروس دفاعی از امنیت کافی برخوردار نیست. با این حال روز گذشته پاسخ وزیر در برابر این حادثه تنها سکوت بود.
mohsen بازدید : 40 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

ایران در جایگاه سیزدهم اورکلاکینگ دنیا قرار گرفت. اورکلاکینگ به عملیاتی اطلاق می‌شود که در آن، فرد با افزایش فرکانس کاری قطعات، سیستم کامپیوتری را وادار می‌کند تا سرعت پردازش بالاتری را داشته باشد.

به گزارش صبا آسا و به نقل از همشهری آنلاین ، به‌طور کلی از مزایای این فرایند می‌توان به افزایش کارایی سیستم در تمامی جنبه‌های پردازشی اشاره کرد. برای مثال عملیات پردازشی پروژه‌ای که با پردازشگر سه‌گیگاهرتزی در مدت زمان دو‌ساعت به طول می‌انجامد، با اعمال ۳۰درصد فرکانس بیشتر (به‌طور کلی ۳۰درصد اورکلایناک نسبت به فرکانس پایه)، می‌توان در مدت زمان ۹۰دقیقه به پایان رساند.

mohsen بازدید : 20 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)


پدر پیوند مغز استخوان در سن 92 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا، دکتر ادوارد دونل توماس در استفاده از پیوند مغز استخوان در بیماران سرطان خون پیشگام بوده و بعدها در سال 1990 توانست جایزه نوبل پزشکی را برای این دستاورد از آن خود کند.

مؤسسه تحقیقات سرطان «فرد هاچینسون» این خبر را روز گذشته اعلام کرد و دلیل آن را بیماری قلبی خواند.

کار توماس از بزرگترین دستاوردهای موفقیت‌آمیز در درمان سرطان محسوب می‌شود. پیوند مغز استخوان و همچنین پیوند سلولهای بنیادی خون توانسته‌اند میزان زنده ماندن بیماران سرطان خون را از صفر تا 90 درصد ارتقا بخشند.

به گفته مرکز هاچینسون، امسال حدود 60 هزار پیوند در سراسر جهان انجام خواهد شد.

توماس مدرک پزشکی خود را از دانشگاه هاروارد دریافت کرد و در سال 1956 توانست اولین پیوند مغز استخوان را در انسان اجرا کند.

در این شیوه، توماس سرطان خون را با تخریب مغز استخوان بیمار با دوزهای تقریبا مرگبار تابش و شیمی‌درمانی و سپس نجات بیمار با پیوند مغز استخوان سالم درمان کرده است.

این فرآیند به عنوان یک درمان استاندارد برای بسیاری از بیماران سرطان خون و لنفوم کاربری دارد.

دکتر توماس در سال 1963 جزو هیات علمی دانشگاه واشنگتن شده و در سال 1974 به عنوان اولین رئیس پزشکی انکولوژی در مرکز هاچینسون انتخاب شد که امروزه یکی از بزرگترین موسسات درمان و تحقیقات سرطان در جهان محسوب می‌شود.

لری کوری، رئیس مرکز تحقیقات هاچینسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: دکتر توماس برای جهان به عنوان پدر پیوند مغز استخوان شناخته شده اما برای همکارانش در فرد هاچ، به عنوان یک دوست، یک همکار، یک مربی و پیشگام در یادها باقی خواهد ماند
mohsen بازدید : 25 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
http://www.dampezeshk.com/Images/News/Smal_Pic/19-7-1391/IMAGE634854689890634765.jpg

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است که می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.به گزارش زلال نیوز ، متخصص تغذیه و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، 3 درصد نیاز یک مرد بالغ و 4 درصد نیاز انرژی یک زن بالغ را تامین کرده و دارای ارزش پروتئین بسیار بالایی نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات می باشد.
mohsen بازدید : 18 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)


این گیاه قویترین ضد نفخ گیاهی است؛همچنین از اسپاسم عضلات صاف روده می‌کاهد و اثرات ضد میکربی متوسط دارد
به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا: زیره سبز باعث کاهش قند خون شده لذا در مصرف توام با داروهای کاهنده قند‌خون باید احتیاط شود.مصرف بیش از اندازه آن در رژیم‌های لاغری برای سلامتی مضر است و برای تعدیل عوارض و افزایش اثر این گیاه در رژیم‌های لاغری بهتر است همراه با لیموترش مصرف گردد.
گفتنی است زیره گیاهی ۳ ساله با ریشه دوکی شکل و ساقه ای منشعب است و در شمال و مرکز اروپا،عراق،ایران،افغانستان،روسیه و قفقاز و در ایران در استانهای گیلان،آذربایجان،همدان،کرمان و قزوین کشت می شود.
mohsen بازدید : 27 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
مراسم تشییع دانش آموزانی که در حادثه تصادف اتوبوس جان باخته بودند، با حضور سردار علی فضلی برگزار شد. بعد از ظهر چهارشنبه گذشته یک دستگاه اتوبوس ولوو که حامل 44 نفر از زائران مناطق عملیاتی بود، از جاده منحرف شد که بر اثر این حادثه 25 نفر کشته و 19 نفر مجروح شدند.

mohsen بازدید : 24 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
انسان باید با خدا رفیق باشد (یا رفیقَ لِمَنْ لا رَفیقَ لَه…) خداوند سریع الرضاست ،‌ زود می‌بخشد و زود آشتی می‌کند. به کسی غیر خودش نگو، ‌در میان شب ۲ رکعت نماز بخوان از خدا عذر خواهی کن، ‌توبه کن. تمام گناهانت را می بخشد بلکه گناهان را تبدیل به حسنه می‌کند…

ادامه مطلب...

mohsen بازدید : 25 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

تکنولوژی موبایل به یک وسیله غیرقابل انفکاک زندگی ما تبدیل شده و رفاه زیادی برای ما ایجاد کرده است اما این اختراع جالب بشری، آسیب هایی هم به دنبال دارد که ما اغلب توجهی به آنها نداریم.

تعداد تلفن های همراه در ایران بیش از جمعیت کشور است و ایران با بیش از 70 میلیون نفر جمعیت بیش از 100 میلیون سیم کارت ثبت شده دارد و برحسب عادت های موبایلی ما ایرانها، روزانه بیش از تعداد جمعیت کشور SMS در میان کاربران رد و بدل می شود.

mohsen بازدید : 8 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
بعد از گذشتن تابستان گرم با روزهایی طولانی، نوبت هوای خنك، روزهای كوتاه و برگ‌های زرد پاییز رسید؛ فصلی كه برای همه ما مساوی است با شروع درس و مدرسه؛ چه دانش‌آموزی در خانه داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باز هم با شروع ماه مهر به یاد روزهای درس و تحصیل خواهیم افتاد و خاطرات خوب آن روزها را مرور خواهیم كرد.
البته بی‌شك شروع پاییز برای دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان مهم‌تر بوده و در نتیجه تغییراتی را برای آنها به همراه می‌آورد.یكی از این تغییرات، افزایش كار خانم‌های خانه و مادران دانش‌آموزان است؛ مادرانی كه حالا هر روز باید به فكر تغذیه فرزندشان باشند؛ میان‌وعده‌ای كه هم باید سالم باشد و خوشمزه و هم كودك با میل و اشتها آن را بخورد و سیر شود.

تعداد صفحات : 41

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 406
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 72
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 908
  • بازدید کلی : 14,838