loading...
اصفهان نصف جهان
mohsen بازدید : 26 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)
كشف ۲۲۱ تن در ۶ ماه

ترياك در صدر كشفيات مواد مخدر

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا در تشريح عملكرد شش ماهه پليس در عرصه مبارزه با موادمخدر از كشف حدود ۲۲۱ تن انواع موادمخدر خبر داد و گفت: اين در حالي است كه ترياك با كشف ۱۶۵ تن در صدر بيشترين كشفيات موادمخدر قرار دارد.

وي با بيان اينكه در سال جاري ۸۰۰ عمليات در نقاط مختلف كشور در عرصه مبارزه با موادمخدر رخ داده است، گفت: اين در حالي است كه نزديك به ۱۰۰ مورد اين عمليات‌ها منجر به درگيري مسلحانه با قاچاقچيان شده كه در اين راه پليس چهار شهيد تقديم نظام كرده است.

مويدي با بيان اينكه در اين عمليات‌ها ۴۵ قاچاقچي مسلح توسط ماموران پليس به هلاكت رسيدند، گفت: ۸۰ درصد اين عمليات‌ها در مرز و حاشيه مرزهاي كشور بوده است.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه استان‌هاي غيرمرزي و مركزي ايران تلاش زيادي در امر مبارزه با موادمخدر داشته‌اند، گفت: به گونه‌اي كه كشفيات در استان‌هاي غير مرزي ۳۰ درصد افزايش داشته است.

به گفته وي، هرمزگان با ۱۷ درصد از كشفيات و مرزباني ناجا با ۱۶ درصد كشفيات در راس استان‌ها و رده‌هاي انتظامي داراي بيشترين كشفيات بوده‌اند.

اولوليت‌هاي پليس در شش ماهه دوم ۹۱

مويدي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه پليس توانسته با اتخاذ تمهيدات مفيد و هدفمند در مرز خشكي به توفيقات زيادي در امر كاهش ورود موادمخدر دست يابد، گفت: آمارها نشان مي‌دهد در مرز افغانستان توانسته‌ايم با ايجاد سدي محكم و غيرقابل نفوذ در مقابل قاچاقچيان موادمخدر بايستيم، اما بايد پذيرفت كه با مسدودشدن مسير خشكي مافيا ناخودآگاه به سمت جنوب و آب‌هاي آزاد حركت كرده‌‌‌ كه خوشبختانه ناجا در راستاي تدابير فرماندهي در شرق و جنوب شرق برنامه‌هاي زيادي را در نظر گرفته است.

به گزارش ايسنا، رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه در مرز خشكي با افغانستان شاهد كمترين ورود موادمخدر به كشور هستيم، گفت: اين مسير به سمت پاكستان و آب‌هاي آزاد كشيده شده است و امروزه شاهد تغيير مسير موادمخدر هستيم.

ورود ۷۰ درصدي موادمخدر از راه پاكستان و آب‌هاي آزاد

وي با اشاره به تمهيدات اخذ شده در مرز ايران و افغانستان، گفت: كمتر از ۳۰ درصد از مواد از سمت افغانستان وارد كشور مي‌شود و ۷۰ درصد مابقي از طريق پاكستان و آب‌‌هاي آزاد وارد مي‌شود.

اعدام ۲۰ سرشبكه‌ توليد و توزيع موادمخدر صنعتي

مويدي به انهدام ۱۰۰ كارگاه توليد مواد مخدر صنعتي در كشور اشاره كرد و گفت: در سال جاري اولويت برخورد پليس با موادمخدر صنعتي است كه با توجه به تصويب قانون مبارزه با موادمخدر صنعتي، شاهد توفيقات زيادي در اين حوزه بوده‌ايم، به گونه‌اي كه براي اولين بار در سال جاري قانون در بحث احكام قضايي به اجرا درآمد و ۲۰ سرشبكه‌ توليد و توزيع موادمخدر صنعتي اعدام شدند.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه وضعيت موادمخدر صنعتي در كشور در شرايط خوبي قرار دارد، گفت: پليس سعي دارد با تكيه بر قانون جديد عرصه را براي قاچاقچيان و فعالان اين حوزه تنگ كند، به گونه‌اي كه تا پايان سال به وضعيت مطلوب‌تري در اين حوزه خواهيم رسيد.

وي با بيان اينكه در بحث قاچاق مبارزه با موادمخدر در شش ماهه نخست سال جاري، ۱۱۰ هزار پرونده تشكيل شده است، گفت: اين در حالي است كه ۱۳۲ هزار تن نيز دستگير شده‌اند.

مويدي افزود: از اين ميان يك هزار و ۱۰۰ باند شناسايي و منهدم شدند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزايش داشته است.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه ۱۳۲ هزار تن در اين مدت دستگير شده‌اند، گفت: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد كاهش داشته است كه اين كاهش به دليل تمركز پليس روي دستگيري عناصر اصلي بود.

پاسخ پليس مبارزه با موادمخدر در مورد كشت ماري‌جوآنا در آپارتمان‌هاي پايتخت!

وي در پاسخ به سوالي مبني بر انتشار برخي گزارش‌ها در رسانه‌هاي كشور مبني بر كشت ماري‌جوآنا در آپارتمان‌هاي پايتخت، گفت: تابه حال مورد خاصي كه قابل بيان باشد، نداشته‌ايم و آن رسانه محترم كه نسبت به درج اين اخبار اقدام كرده، بايد اطلاعات خود را در اختيار پليس مبارزه با موادمخدر قرار دهد.

مويدي در پاسخ به سوالي مبني بر وضعيت كشت موادمخدر در كشورهاي همسايه ايران، گفت: بر اساس اطلاعاتي كه از سوي سازمان ملل در اختيار ما قرار گرفته است، مشخص شده كه با تشويق، ترغيب و حمايت ناتو كشت موادمخدر در كشور افغانستان رو به افزايش است و اين مسئله به خصوص در استان‌هاي همجوار با كشور ما شدت گرفته است.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه كشت ترياك و پس از آن هروئين در كشورهاي همسايه افزايش يافته است، گفت: كشاورزان افغان، سربازان پياده نظام ناتو در بحث ترويج موادمخدر هستند، به گونه‌اي كه كشورهاي خارجي ابزار لازم براي فعاليت آنان را در اختيارشان قرار مي‌دهند.

تمهيدات چند لايه پليس براي كنترل حجاج در حج تمتع ۹۱

وي درباره تمهيدات پليس مبارزه با موادمخدر براي كنترل حجاج در حج تمتع ۹۱ به ايسنا گفت: در دو سه سال اخير با اقدامات صورت گرفته از سوي ناجا، توانسته‌ايم توفيقات مهمي در اين زمينه كسب كنيم.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه اقدامات ناجا براي كنترل حجاج در لايه‌هاي مختلف و با شيوه‌هاي متعدد طراحي شده است، گفت: بحث كنترل حجاج در هنگام خروج در دستور كار قرار دارد و حجاجي كه موادمخدر از آنان كشف شود، از نعمت سفر حج محروم مي‌شوند.

مويدي با بيان اينكه در شروع حج و اعزام زائران، فيلترها و حلقه‌هاي كنترلي ناجا سخت‌تر مي‌شود، گفت: از همين جا از حجاج اعزامي خواهش مي‌كنم كه اگر مبتلا به اين بيماري هستند تا فرصت باقي‌مانده خود را آماده كنند، چرا كه پليس كنترلي در لايه‌هاي مختلف و گيت‌هاي مختلف طراحي كرده است، به گونه‌اي كه هيچ فردي نتواند نسبت به انجام اين عمل اقدام كند.

وي با بيان اينكه بيشتر باندها و شبكه‌هاي منهدم شده در كشور در حوزه موادمخدر، عمدتا بين‌المللي هستند، گفت: اين باندها قصد داشتند موادمخدر را از راه ايران به غرب انتقال دهند كه با اشرافيت قاطع پليس اين باندها منهدم شدند.

رييس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا با بيان اينكه عمده مصرف موادمخدرهاي كشف شده، مصرف خارج از كشور داشته است، گفت: سياست برخورد با باندهاي بين‌اللملي از آرمان‌هاي نظام و رهبري است و پليس وظيفه دارد مقابل هر گونه ارتكاب جرم عليه شهروند ايراني و غيرايراني را بگيريد و اين يك تدبير عقلي، شرعي و حكومتي است و علاوه بر آن آرمان‌ها و دين ما اجازه نخواهد داد كه مرگ را تنها براي همسايه‌ها بخواهيم. هرچند كه كم‌ لطفي غربي‌ها هر روز بيشتر مي‌شود، اما ما بر اساس آرمان‌ها و ارزش‌هاي خود در راه مبارزه با موادمخدر گام برمي‌داريم.

فرودگاه و گمرك براي قاچاقچيان ناامن شد

مويدي در پاسخ به سوالي مبني بر انتقال موادمخدر صنعتي از كشور به كشورهاي مالزي و تايلند، گفت: با سخت‌گيري‌هاي انجام شده در فرودگاه و گمرك اين مسير براي قاچاقچيان ناامن شده و عناصر اصلي آنان نيز دستگير شده‌اند كه بسياري از اين اعدامي‌هاي موادمخدر صنعتي در سال جاري در اين حوزه فعاليت مي‌كردند.

برخورد با خرده‌فروشان و پاكسازي محلات

به گزارش ايسنا، وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه طرح تشديد برخورد با خرده‌فروشان و پاك‌سازي محلات در شش ماهه دوم سال جاري در دستور كار پليس مبارزه با مواد قرار دارد، از مردم خواست تا اطلاعات خود را از طريق پليس ۱۱۰ در اختيار پليس قرار دهند تا پليس با استفاده از اطلاعات مردمي ضمن شناسايي خرده‌فروشان و معتادان، نسبت به پاكسازي آن محلات اقدام كند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 406
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 53
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 1,399
  • بازدید کلی : 15,329